דפים

יום שישי, 24 בדצמבר 2010

מסיפורי חג המולד - סיפור שלישי

סיפור עליית גרי הצדק אלו שאנו קוראים להם ה"סובוטניקים"  לארץ ישראל  החל ב 1895 עם עלייתם של בני משפחת קוראקין . משפחת קוראקין כפי שעשתה  משפ' דוברובין כ 10 שנים מאוחר יותר הגיעו לגליל התחתון . מי שייעיין בספר "חמישים שנות התיישבות בגליל התחתון" מאת הבר הדני ובהוצאת "מסדה" והתאחדות האיכרים בגליל התחתון ייחשף לסיפורה המרתק של עליה זו. מקור נוסף לסיפוריהם הוא סיפרה של רות בקי "להתחיל מבראשית" בהוצאת משרד הבטחון.
אברהם קוסטיצקי , מראשי הועד ביבנאל העלה על הכתב את רשמיו מאותה התקופה וביזמת נכדיו יונתן מיבנאל ויוסף ארגמן מחניתה, ראו  יומניו אור בהוצאת משרד הבטחון , מדריכים ומספרי סיפורים נסמכים גם על יומניו אלו. מתוך דבריו אני מביאה את הסיפור הבא.



פעמוני המגדל לא צלצלו

"בכפר ברוסיה שבו גרתי היה בית יראה גדול ואני הייתי המצלצל בפעמון. פעם אחת, זה היה בליל חג המולד,הלכתי לצלצל. עליתי במדרגות המגדל ופתאום חשכו עיני ולא יכולתי לכוון את דרכי. עליתי וירדתי כמה פעמים ואת הדרך לא מצאתי. עייפתי וישבתי על המדרגות והתחלתי לומר את הפרק צ"א מספר תהילים:"יושב בסתר עליון,בצל שדי יתלונן,אומר  לד' מחסי ומצודתי,אלוהי אבטח בו..." אמרתי את כל הפרק שלוש פעמים בזה אחר זה ואורו עיני.
חפצתי לעלות ולצלצל ועוד פעם חשכו עיני ולא יכולתי לעלות. בינתיים שלח הכומר לראות מדוע אני לא מצלצל. באו ומצאו אותי יושב על המדרגות ומתפלל הפרק מספר תהילים.
-"מדוע אתה לא מצלצל,הלא כבר עבר הזמן?"  עניתי: חולה אני, לא אוכל.
הלכתי הביתה. סיפרתי לבני ביתי מה שקרה לי ואמרתי להם : התדעו בני מה שאני חושב , זה לא מקרה סתם , זה אצבע אלוהים ! הראו לי מן השמים שצריך אני לעזוב את האמונה הנוצרית כי אין בה ממש וצריך לחזור לאמונת הישראלים. ("בטרם האיר הבוקר" ע' 348) 

משפחת קוראקין העמידה  דורות של מתיישבים ואנשי ביטחון במדינת ישראל, כהמשך תוכלו לעיין בדף הייזכור של סא"ל יוסי קוראקין ז"ל .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה